How to make efficient complaints!!
korang pernah x rasa tak puas hati?
especially kalo melibatkan services.
atau pun beli kita beli sesuatu, tp kita rasa c berbaloo sbb kita bayar x setimpal dgn apa yg kita dapat!
ada cara nak wat komplen.koranh ikut je step ni.insyaAllah.
1: pastikan korang amik detail, simpan resit pembelian ke, waktu, tarikh bila berlaku, dgn siapa, pendek kata guna cara 5W1H tu la.
2: ok.dah ada bende wat report kat tribunal pengguna.beli borang rm5 jer.
3: dah wat bende tu, tp still no response? ok . ni kene usaha sket talipon akhbar metro or kosmo. cari agen2 mereka. kalo makin pelik or mengarut komplen u all, ada harapan kat muka depan tu!
4: still tak ade response, ok. p cari pejabat2 parti politik. tak kisah la pembangkang or kwrajaan. wat aduan kat situ. p kat byk tpt pun tak per.tp citer komplen kene konsisten.
amacam?
korang rasa bole wat tak?
bole kan. kene usaha skit jer!!
especially kalo melibatkan services.
atau pun beli kita beli sesuatu, tp kita rasa c berbaloo sbb kita bayar x setimpal dgn apa yg kita dapat!
ada cara nak wat komplen.koranh ikut je step ni.insyaAllah.
1: pastikan korang amik detail, simpan resit pembelian ke, waktu, tarikh bila berlaku, dgn siapa, pendek kata guna cara 5W1H tu la.
2: ok.dah ada bende wat report kat tribunal pengguna.beli borang rm5 jer.
3: dah wat bende tu, tp still no response? ok . ni kene usaha sket talipon akhbar metro or kosmo. cari agen2 mereka. kalo makin pelik or mengarut komplen u all, ada harapan kat muka depan tu!
4: still tak ade response, ok. p cari pejabat2 parti politik. tak kisah la pembangkang or kwrajaan. wat aduan kat situ. p kat byk tpt pun tak per.tp citer komplen kene konsisten.
amacam?
korang rasa bole wat tak?
bole kan. kene usaha skit jer!!
Published with Blogger-droid v1.7.4
Comments