How to make efficient complaints!!

korang pernah x rasa tak puas hati?
especially kalo melibatkan services.
atau pun beli kita beli sesuatu, tp kita rasa c berbaloo sbb kita bayar x setimpal dgn apa yg kita dapat!
ada cara nak wat komplen.koranh ikut je step ni.insyaAllah.

1: pastikan korang amik detail, simpan resit pembelian ke, waktu, tarikh bila berlaku, dgn siapa, pendek kata guna cara 5W1H tu la.

2: ok.dah ada bende wat report kat tribunal pengguna.beli borang rm5 jer.

3: dah wat bende tu, tp still no response? ok . ni kene usaha sket talipon akhbar metro or kosmo. cari agen2 mereka. kalo makin pelik or mengarut komplen u all, ada harapan kat muka depan tu!

4: still tak ade response, ok. p cari pejabat2 parti politik. tak kisah la pembangkang or kwrajaan. wat aduan kat situ. p kat byk tpt pun tak per.tp citer komplen kene konsisten.

amacam?
korang rasa bole wat tak?
bole kan. kene usaha skit jer!!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Comments

Popular posts from this blog

Bila Waktu Mula dan Tamat Solat Sunat Dhuha

Kenapa dan Kesan Hempedu Di Buang - Based on True Story

Masjid Berhampiran Stesen LRT/Monorel