AS 1.7 Bilion transfer ke indon!!!

Hebat!lumayan!
itulah rezeki di negara orang.
tu yg di catat kat bank, kalo yang kirim dgn lanun, x tahu dah berapa di hantar balik kampung.
dulu pun pernah sekali terserempak ngan bangla bank in cash 40k kat kaunter bank.
kita nak bank in seribu pun mujur, silap2 tu pun nak bayar utang.hehehe.
agak2 nye bila la kita bole menyimpan sebanyak tu kan.
Kata aku : biar sederhana asal bahagia!!!


JAKARTA 1 Nov. - Pekerja Indonesia di Malaysia mengirim pulang ke tanah air merekawang berjumlah AS$1.7 bilion di suku ketiga tahun ini (2011), demikianmenurut catatanbank pusat, BankIndonesia (BI).

Angka itu mewakili lebih daripadaseparuhjumlah wang sebanyak AS$2.91 bilion yang dikirimpulang oleh tenaga kerja Indonesia (TKI) yang bekerja di kawasan AsiaPasifik.

Jurucakap BI, Difi Johansyah berkata,kirimanwang olehpekerja Indonesia diluar negara ke tanah air mencapai AS$5.05 bilion atau kira-kira Rp43 trilion sepanjang sukuketigatahun ini dan TKI yang bekerjadi kawasan Asia mengirim pulang paling banyak wang.

"TKI di kawasan Asia Pasifik mengirimwang keIndonesia mencapai AS$2.91bilion. Terbesar dibandingkan kawasan lain,” kata Difi seperti yang dipetik detikfinance di portal berita detik.com di sini, Selasa.

Beliau berkata, TKI yang bekerja di kawasan TimurTengah dan Afrika mengirim pulang wang berjumlah AS$2.01 bilion dan daripada jumlah itu merekayang bekerjadiArabSaudi menyumbang jumlah paling besar iaitu sebanyak AS$1.68 bilion.- Bernama
Published with Blogger-droid v1.7.4

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa dan Kesan Hempedu Di Buang - Based on True Story

Bila Waktu Mula dan Tamat Solat Sunat Dhuha

Masjid Berhampiran Stesen LRT/Monorel