24 darjah celcius, x selesa ker?

aku citer apa nih?
mengigau ke nak ckp pasal suhu2 bilik nih.
aku rasa ramai yg dah tahu pasal nih.byk pun kementerian dah laksanakan.
kalo korang nak tahu, bil letrik kat agensi kerajaan ni byk, bukan sket.
cecah juta juta woo.
x kurang juga yg private sector la.
bil letrik diaorang pun tggi gak.
tp nak diceritakan, norma kita ni suka g keje dgn berjaket la,
kalo x pakai kot tu x korporat la.
pecaya atau tidak, kat jepon diaorang set kat 28 degree pada musim panas beb!!
gua bukan cakap kosong nih.ada fakta ni.korang google la sendirik hehehe.
ok2, berbalik pada suhu bilik ni, kalo makin sejuk makin byk la penggunaan tenaga letrik.
itu je sebenarnya, kalo detail lagi pnjang aku kene citer.lenkali la.
so pemakaian kene sesuai, aku tak suruh korang selekeh g keje.
takkan nak pakai singlet, seluar pendek plak.
sesuai maksudnya kene pada tempat la.
so kalo nak kata 24 degree tu x selesa aku rasa depend pada individu.
tp, kajian mmg ada menyatakan suhu tu 'sesuai' utk wat kerja2 ofis la.
amacam? ada berani cuba 24 degree?
Published with Blogger-droid v1.7.4

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa dan Kesan Hempedu Di Buang - Based on True Story

Bila Waktu Mula dan Tamat Solat Sunat Dhuha

Masjid Berhampiran Stesen LRT/Monorel