Isu Wang Judi...

Hari ini terpampang dalam utusan pasal wang judi dipulangkan..aku tak pandai cerita dari sudut politik tp aku tertarik pendapat bekas mufti perlis yang ditulis dalam malaysia kini..
 Antara petikan komen beliau adalah

"Bukannya ia diberikan atas nama hasil judi. Contohnya ada kawan hendak belanja kita kerana dia menang judi, tidak boleh kerana itu meraikan judi.



"Tapi kalau orang bukan Islam sekalipun belanja kita makan dan beri kita ang pau, tidak mengapa kerana dia hendak belanja," tambahnya.

Katanya lagi, Nabi Muhammad sendiri pernah menerima hadiah daripada orang Yahudi dan juga daripada pemerintah Rom.


"Buktinya, memang tidak salah jika hendak mengambil apa yang hak kita. Nabi mengambil hadiah daripada orang Yahudi walaupun nabi tahu orang Yahudi menjalankan kegiatan (ekonomi) riba dan pemerintah Rom terlibat dengan kezaliman," katanya.

Aku pun rasa ada juga logiknya..tp aku tak nak lah nak komen lebey2.korang baca artikel tu dulu...bukan kepakaran aku pun nk bg pendapat....cuma ada seorang rakan kata kat aku..kat malaysia ni kita boleh wat apa sahaja..tp bila masa bab politik.. byk bende yang akan mengcewakan kita..Wallahualam..

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa dan Kesan Hempedu Di Buang - Based on True Story

Bila Waktu Mula dan Tamat Solat Sunat Dhuha

Masjid Berhampiran Stesen LRT/Monorel