Sharing Is Caring


Artikel pertama 2010..Disember09 ~ Jan10..sibuk dgn pindah opis..internet baru nak stabil..tetiba terasa nak "search" nama sendiri dlm google..tgk apa yang intenet tahu pasal kita..uihh..byk gak wehh...
sorting punya sorting..ada satu artikel (ruangan surat) aku di ambil dr Berita Harian..masuk dlm web Jabatan Penerangan Malaysia..ada gak yang amik masuk dlm blog mereka.."Sharing Is Caring"..so cuba search tgk nama sendiri..apa yang keluar..Jangan Terperanjat...
Sbb tu kadang-kadang aku terpikir..zaman mak bapak kita dulu..aku dapat rasakan graduan yang lahir dari mana2 institusi pendidikan pada masa itu lagi "berkualiti"..yer lah mana ada internet-internet nih..kene g library..g umah cikgu..carik buku dari senior-senior...kita nih...sket-sket..google..yahoo..type jer benda yang kita carik...kene betul ngan perkataan dia..adalah info..senang bukan...
Bukan nak menidakkan kemudahan..atau nak suruh kita bersusah-payang plak..tp bak kata orang..lagi susah kita nak dapatkan sesuatu tu..lagi kita menghargainya..sama la dengan ilmu..baru ilmu tu benar2 berkat..terasa yang kita betul-betul menimba ilmu..itu pendapat aku laa..
by the way..ni antara blogger yang berkongsi idea dgn aku..mgkin korang pon bole tgk2 apa yang patut kat blog diaorang..timba ilmu yang patut...

Comments

nanarizqman said…
gempak din. gempakkk.

Popular posts from this blog

Kenapa dan Kesan Hempedu Di Buang - Based on True Story

Bila Waktu Mula dan Tamat Solat Sunat Dhuha

Masjid Berhampiran Stesen LRT/Monorel