Klik Klik

Monday, October 10, 2011

Perihal Bomba, Sakit Belakang Dan Middle Class Income

Tajuk di atas jgn dicampurkan..aku tak suruh korang campurkan pun..apatah lagi nak dijadikan satu ayat..hehehe..tunggang langgang weh...

Cam ni...ari2 aku jalan kaki ke stesen ERL..aku akan lalu Balai Bomba...ntah ari ni tetiba aku dengar bunyi siren bomba plak...tak sampai 30 saat daripada bunyi siren tu..berdesup kereta bomba kuar dari balai tuh..fuhh..bangga aku..mmg cekap anggota bomba mesia nih..tp dalam pada masa tu aku terpk...jarang sgt kita dgr ahli bomba ni diberi insentif mcm polis or tentera..kalo salah info..betulkan aku ek..sbb akhir2 ni dgn macam2 bencana..aku rasa diaorang ni pun turut sama bertungkus lumus beb..sama la gak cam polis n tentera..bersabung nyawa gak..aku rasa..dah sampai masa diaorang ni diberi pengiktirafan setimpal..

Sakit belakang...mmm..lately byk dengar citer nih..aku pun kadang2 sakit belakang gak...biasala ..tulang dah dimakan usia..tp ni sakit belakang citer2 politik..adoi...penyakit pun boleh jadi isu politik..mujurlah aku ni tak fanatik mana2...kalo salah ..aku cakap salah..takkan nak kita betulkan jugak..tu la masalahnya...orang yang fanatik ni tak bole terima langsung kekurangan..sama la ..kerajaan ke pembangkang..sama je pe'el nye..sbbtu kalo aku berborak dengan orang fanatik ni aku diam jer..diaorang suh bagi pendapat..tap tak bukak pun minda diaorang nak terima pendapat kita..apa ce..lop!!..

Middle Class Income..ni aku dapat dari twitter..ader orang cakap bajet 2012..orang kaya dapat pengurangan cukai...orang miskin x payah byar langsung..orang tengah2 kene bayar seme....amacam ?? setuju tak?? ...mmmm..ader betulnya kot...so kita patut jadi apa ek..sederhana kaya??..or sederhana miskin??...hehehe...tak per..usaha kene usaha...jgn putus asa...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...