Klik Klik

Monday, June 27, 2011

Orang Melayu Berpemikiran Rendah Sebab Minat Maharaja Lawak !!??



Ni bukan pendapat aku.. dan bukan aku nak jadik rasis ke aper..
Tapi ni berdasarkan fakta yang Utusan keluarkan dalam ruangan Rencana hari ini (27/06/2011)..
Nak baca.. klik SINI..

Aku mungkin tak ada kajian sosial ataupun fakta yang boleh menguatkan hujah aku..
Tp kalo penulis ni menulis sbb nak menghentam ASTRO.. adalah amat menjengkelkan..
Maka, kajian itu hanya sia2.. dan bukanlah berniat ikhlas nak menolong orang melayu pun (ader agenda tersendiri lar tuu)..

Then, kalo la betul orang melayu berpemikran rendah sbb berhibur dengan lawak yang dipertontonkan dalam Maharaja Lawak ..mcmana plak lawak Mr.Bean..adakah itu lawak yang berkelas tinggi??..adakah itu yang melahirkan rakyat UK yang bijak pandai berbanding kita??.aku x ader fakta atau kajian ttg ini..so x tau nak cakap.

Macamana plak lawak di Jepun?? adakah lawak diaorang juga ada kelas berbanding dengan kita..
Malaysia masih belum matang untuk lawak2 (double meaning, tiru suara/gaya orang)..
Kalo di Jepon..kalo ko buat lawak tiru PM diaorang pun bole..haa..ni aku ader bukti..p carik ka You Tube..
Kat malaysia belum lagi..tata susila still nombor satu..isu2 sensitif byk gile..itu tak bole..ini tak bole..
kalo ikut kata Jambu (Apa pun tak boleyy!!...)

So hasilnya..itu lah lawak yang dipertontonkan..namun aku tak rasa ini adalah satu penghinaan bagi program Maharaja Lawak nih..

Mungkin kalo nak teruskan program pada musim lain..ambil kajian yang (Utusan) buat ni sbb titik pembaharuan..dari situ ..mgkin juga dapat melahirkan orang melayu berpemikiran daya saing pula..
Siapa tahu...

1 comment:

aku_ein said...

sori aa bro..gua layan cerita ni, sebab nak ketawa selepas penat kerja (ayat standard)..kat rumah aku xde astro, jadi aku donlot je la (salah lagi)..ahaks..

aku cukup menyampah kalau orang dok kata wat kajian tapi xtunjuk pun hasil kajian..baik cakap pendapat je..kalau kajian, mesti ada sampel sama ada rawak atau terpilih atau apa je la..sori aa aku xpower statistik..

dari situ kita boleh bandingkan hasil kajian, baru boleh buat keputusan..

balik2 nak soh orang dengar pendapat dia..xsalah tapi tolong bagi keputusan atas kajian yang dibuat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...