Klik Klik

Wednesday, October 3, 2012

Batu Karang Dalam Hempedu - Perubatan Moden VS Tradisional



Aku di datangi dua komen yang memerlukan penjelasan dan jawapan.
Aku rasa x salah juga nak berkongsi info memandangkan 'prosedur' yang sama dah pun aku lalui.
Aku x nak bagi penjelasan mengapa dan kesan hempedu dibuang.
Sbbnya aku dah terang panjang lebar kat SINI.

Kepada Anon di atas..
perubatan kampung or tradisonal ..aku dah cuba..
aku berubat di Melaka..mmg teruja waktu berubat tu..
Sbb si pengubat tu berjaya mengeluarkan 'batu' dlm hempedu aku..dan tunjuk kat aku 3 biji 'batu' tuh..
sayangnya..lepas menjalani operation..3 biji batu pun dikeluarkan oleh doc beserta hempedu aku skalik!!

So..bkn nak melingkupkan tmpat perubatan kampung tu..mgkin ada yang berubat dgnnya..berjaya..tp bukan aku lah kot..kalo x..mana datang nye batu yang doc keluarkan tuh...
Jadinya ikut nasihat doc..yang penting tawakkal..solat hajat byk2..mintak mudahkan segala galanya..
Batu didalam hempedu jgn disimpan!!! x bole nak gadai pun..hehehehe..

Kepada Salwa..
Aku berubat dgn anak buah dato' harun din kat Darul Syifa' Bangi..
menariknya..ustaz kat situ ckp..kalo batu karang didalam hempedu..baik ikut nasihat doc..
walaupun ustaz ada bagi air yang telah dibacakan ayat2 suci Al-Quran..dan juga mintak aku minum air rebusan serai wangi..
dan aku dan ikut apa yang disuruh..sekali lagi ..Allah telah takdirkan yang sakit itu masih berlanjutan..

Jadinya..aku nekad untuk buat operation..
Aku buat kan Hospital Putrajaya..
Masuk ari jumaat..kene puasa..operati pagi sabtu..petang ahad keluar..
dapat MC 2 minggu gitu..

Alhamdulillah..segalanya berjalan lancar..
dan sakit senak2 dah hilang..
dari segi pantang seme aku dah ceritakan..hehehe..

Amacam??
Rasanya..jika sakit berlanjutan.. eloklah hempedu itu dibuang..
Sekadar berkongsi pengalaman...
Takut operation..tak per..kita tak sedar pon doc buat apa..hehehehehe..
Wallahualam..

5 comments:

Anonymous said...

salam sy irfan sr rawang..nak tanya berapa kos masa operate buang hempedu kat hospital putrajaya tu?

Kelvin Ong said...

Sila izinkan kami memperkenalkan diri kami sebagai pakar menyingkir batu karang pundi hempedu. Kami, Agro pluz Biotech Sdn Bhd merupakan sebuah syarikat yang mengkaji produk bioteknologi kami tersendiri. Dengan pengalaman kami di industri makanan dan bioteknologi selama 20 tahun, kami telah mencipta produk buah-buahan semula jadi kami yang terdiri daripada Roselle, minyak zaitun dan bahan-bahan mineral.

Produk kami yang berjenama DR GETOX khas digunakan untuk membubarkan batu hempedu dan membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan. Kelebihan DR GETOX juga termasuk pengurangan berat badan setelah membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan.

Dalam masa 12 jam sahaja, batu karang pundi hempedu akan muncul di dalam mangkuk tandas selepas proses penyingkiran bahan-bahan buangan. Pesakit tidak perlu risau lagi pundi hempedu akan dibuang jika mereka terpaksa menjalani pembedahan di hospital.

Produk kami telah lulus dan berjaya mendapat pengiktirafan antarabangsa. Antaranya termasuk sijil Halal, HACCP dan sijil-sijil bertaraf antarabangsa. Sila hubungi kami dengan emel agropluz@gmail.com / 016 977 5478 (Kelvin) untuk mendapatkan maklumat yang lebih lanjut.

Sekian, terima kasih.

Ramon Lewis said...

Kami dari Dr Jetox ingin mengucapkan Selamat Menjalankan Ibadah Puasa kepadamu.
Indah malam kerana bintang
Indah taman kerana bunga
Indah cinta kerana kasih sayang
Indah hidup kerana silaturahim
Oleh itu mari indahkan bulan Ramadhan dengan ibadahNYA.

Ramon Lewis said...

Kami dari Dr Jetox ingin mengucapkan Selamat Menjalankan Ibadah Puasa kepadamu.
Indah malam kerana bintang
Indah taman kerana bunga
Indah cinta kerana kasih sayang
Indah hidup kerana silaturahim
Oleh itu mari indahkan bulan Ramadhan dengan ibadahNYA.

Dr Jetox Official said...

Assalamualaikum,

Kami merupakan pakar menyingkir batu karang pundi hempedu di Malaysia.
Dengan pengalaman kami di industri makanan dan bioteknologi yang lama, kami telah mencipta produk buah-buahan semula jadi kami yang tersendiri untuk membubarkan batu dalam masa 12 jam. DR JETOX khas digunakan untuk membubarkan batu hempedu dan membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan. Kelebihan DR JETOX juga termasuk pengurangan berat badan setelah membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan. Dalam masa 12 jam sahaja, batu karang pundi hempedu akan muncul di dalam mangkuk tandas selepas proses penyingkiran bahan-bahan buangan. Pesakit tidak perlu risau lagi pundi hempedu akan dibuang jika mereka terpaksa menjalani pembedahan di hospital.Produk kami telah lulus dan berjaya mendapat pengiktirafan antarabangsa. Antaranya termasuk sijil Halal, HACCP dan sijil-sijil bertaraf antarabangsa.
Kelebihan produk kami:-

Dalam 12 Jam Sahaja
Kaedah-kaedah yang lain di pasaran mengambil masa yang panjang (24jam atau 7 hari) untuk membubarkan batu hempedu. Produk kami yang merangkumi resipi yang berantioksida tinggi dapat menunjukkan keberkesannya dalam 12 jam sahaja. Dalam masa 12 jam sahaja, batu hempedu akan muncul di dalam mangkuk tandas selepas proses penyingkiran bahan-buahan buangan.

Menyingkir Sisa-sisa Makanan Bertoksin
Disebabkan campuran Rosecalam Juice dan Bio-Active Mineral, produk kami mampu membubarkan sisa-sisa makanan yang lama antaranya termasuk sisa-sisa bertoksin yang terkandung dalam badan. Bio-Active Mineral berfungsi memperbanyakan air dalam usus malah mempercepatkan penyingkiran sisa-sisa makanan bertoksin.

Mengurangkan Berat Badan
Seperti yang dinyatakan di atas, produk kami dapat menyingkirkan sisa-sisa makan bertoksin dan najis terlonggok. Selepas sisa-sisa baki disingkirkan, berat badan pelanggan kami dibuktikan turun serta-merta.
——————————————————————————————————————————

Untuk memastikan pelanggan sah diserang batu hempedu, dibawah merupakan tanda-tanda kebentukan batu hempedu.
*Rasa senak yang kronik
*Rasa mual, angin kembung perut dan sakit abdomen
*Loya dan muntah
*Kesakitan di bahagian tengah dan kanan atas abdomen
*Sakit perut pada bahagian sebelah kanan atas yang seperti gastrik
*Sakit perut yang memulas hingga melarat ke tulang belikat
Kesimpulan
Untuk pengetahuan anda, kami bertujuan untuk menyelamat pesakit batu hempedu dengan produk kami yang bersumber buah-buahan alam semula jadi. Kami tegaskan bahawa tidak perlunya untuk membuang pundi hempedu yang merupakan organ manusia yang penting maka merupakan kurniaan Tuhan kepada kami.
Dr Jetox telah lama dikenali ramai maka testimony-testimoni boleh didapatkan di laman Facebook.
Facebook Fanpage : DR JETOX
Sekiranya anda mempunyai apa-apa pertanyaan, sila hubungi kami bila-bila masa sahaja.
Sekian, terima kasih.

Ramon (Pengurus)

The Club, Bukit Utama,
1 Club Drive, Bukit Utama,
Bandar Utama, 47800,
Petaling Jaya, Selangor.
GPS Coordinates: 3.151714,101.602716

No. Talian:
0109829005 (Ramon)
0123454977 (Win)
Penghantar ke luar negeri? Sila rujuk kepada pengedar kami di berikut.
Kelantan – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989)
Kedah – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989)
Terengganu – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989)
Pahang – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 )
Perlis – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989)
Kuala Lumpur – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Wilayah Persekutuan – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Selangor – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Melaka – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Negeri Sembilan – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Pulau Pinang – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Johor Bahru – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Perak – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Sabah & Sarawak – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...