Klik Klik

Friday, April 13, 2012

Mempersenda Dan Dipersendakan

Pagi2 jumaat ni dah dengar citer pelik.
Dah lama tak dengar org ejek aku.
Dulu zaman aku sekolah.
Mmg trend panggil nama bapak.
Malah sampai sekarang ada kawan2 yang nama bapaknya lagi glamer dari nama dia sendirik.
Fikir2, kurang ajar jugak bunyik nya.

Pastu waktu assembly, mmg suka ajuk cikgu.
Ade je idea nak mengata.
Pastu gelak sama sendiri.
Pengawas kat tepi usha2 gak, tp tak bole nak wat apa.
Sbb nye kalu ngadu kat cikgu, kita org pakat2 pulaukan dia dan label dia sbgai BARUA.
hehehe.

Ejek nama bapak ni ganaz gak.
kadang2 ada yang bawak bergadoh.
Biasanya junior tu pun ejek gak senior.
Tp sama2 diaorang.
Bila lepas sekolah, borak balik, baru tau apa gelaran diaorang plak pada senior. kdg2 sadis gak dgr.hahahaha.

Politik malaysia pun x kurang jugak budaya persenda nih.
sama saja lah.
kerajaan or pembangkang.
bila dah dpt microfon biasalah naik hantu seme orang.

Bila dgr ada dakwaan ada pembangkang persenda raja, aku malas nak komen pnjang.
aku tak dengar dan aku pun takde kat istana tu. aku kat depan tv jer.
kalo betul, nasihat aku tak baik persenda orang. Nabi kita tak ajar pun. Tp kalo x betul, x baik juga fitnah orang. Nabi kita pun marah buat mcm tu.

Apa pun, sama2 kita ingat Persenda Hukum Allah adalah bende yang paling kita kena jauhi. Wallahualam.

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...