Klik Klik

Friday, January 13, 2012

SBPA Tangguh: Bukan Salah CUEPACS

Alamak, aku tertinggal lagi perkataan, patut nye entri aku berbunyi pertanyaan, patut ada 'ke?' kat ujung entri tu.
hehehe.
bukan per, aku terima 2 komen dari pendekar tanpa nama semalam, yang berbunyi kat bawah ni:
------------------------++-----+----------------------
ehh. setau aku ceupacs dah tak kata apa dah.. dah setuju dah.. kabinet yang pandai-pandai buat keputusan tak jadi,. apa presiden cuepacs lebih besor kuasa dari kabinet ker? taktik jer tu. ceupacs jadi kambing hitam. padahal kabinet yang tarik balik..duit tadak ooooo... on SBPA Tak Jadi?!
Anonymous

dia pk panjang utk keadilan sume pihak.kalu stakat bdk mentah xde pngalaman yg bru msuk government,xtahu apa2.len kali tanya kalu xtahu.jgn maen kutuk.bdosa.jangan jd bodoh sombong. on SBPA Tak Jadi?!
Anonymous
--------------------------------------------------------

tu la korang, jgn la kutuk2, rilek la.
apa pun terima kasih kerana komen.
especially daripada org lama.
niat aku mudah, aku nak menyuarakan yg sebenarnya kerajaan dah pk yang baik utk kita.
aku tak guna word terbaik, sbbnye dah tentu ada yg merasakan dia tak dapat seperti yg dia nak dlm SBPA.
dan itu berbalik pada entri aku yg lepas yg mana betapa susahnya kerajaan nak puaskan ati seme org.

takkan lah, cerita nye berbunyi begini:
Kelmarin PM jumpa KSN ckp nak ubah sistem saraan penjawat awam.
Esoknya KSN jmpa KPPA kata, Tan Sri, PM instruct you kaji saraan gomen la.
Hari ni KPPA arahkan semua ksu n ptd wat sistem saraan baru utk kita.
Lusa, tiba2 SBPA telah siap then penjawat kene sign!!
Takkan bukan? kalo begitulah, hancur sistem penjawat awam ni.
mereka dah kaji dgn mendalam.
ingat senang ke nak buat dasar untuk berjuta juta org.

itu yg aku maksudkan kita sekurang kurang kene percaya kepada sbpa ni.
cuba korang bayangkan apa akan jadi hari ini bila semua org dah sign? ala, cuba la pk.
takke ari isnin depan kita dah nombor baru dlm gaji kita?
hehehe.

tp, komen yang pertama kat atas menarik perhatian aku.
kalo betul begitu, maka sayang, semuanya berkepentingan.
maka jadilah seperti dlm politik, niat menghalalkan cara!!
sadis siot.
ia seperti dh dirancang rapi. fuhh.

apa pun.
org lama katanya lebih tahu ttg ni.
masakan dia terus kekal dlm sistem 'Saya Yang Menurut Perintah' ni!!
wassalam.

Published with Blogger-droid v2.0.2

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...