Klik Klik

Wednesday, January 25, 2012

Iktibar Kisah Fifi

Semua org tau isnin lalu kita dikejutkan citer, lelaki bogel yg masuk rumah org, amik pisau n pastu tgkap seorang budak pompuan buat tebusan.
paling menyeksakan polis, lelaki bogel tu hanya mintak air dan dadah. air bole la bagi bai. dadah sory. dadih boleh. hehehe.
anyway, ni bkn cite lawak.
kene kat family kita, mgkin bertahun tahun trauma.
syabas polis malaysia, walaupun aku yakin dan pasti, seboleh boleh kejadian tu tak nak diakhiri dgn 4 das tembakan dan satu kematian.
tp itulah takdir. kita tak bole lawan.
Allah dah tulis lelaki bogel itu nasibnya. di Akhirat kelak kita tak tahu. hanya Allah yg maha mengetahui.

Apapun, bende dah berlaku, mmg dah berlaku.
kita tak ada kuasa nak undurkan masa, barangkali bole kunci pintu, x pun sorokkan pisau. mmg x bole.

jadinya. iktibar pada kita yg lain. mgkin kene sentiasa berhati hati.
satu fakta yg mungkin pahit dan sakit hati tahap gaban utk kita telan ialah Malaysia Tak Seaman dulu!! x setuju?
tak apa. ada aku kesah ker. hehehe.

dulu, setakat main kat padang depan rumah, mak aku tak kisah.
sbbnya kalu aku wat jahat atau org lain nak wat jahat. kompem jiran atau org sekeliling akn bertindak kalo mak aku x perasan.

pintu rumah, setakat hari siang. x yah nak kunci. ayam ngan kucing pun takut nak masuk. sbbnya mereka mereka ni pun tahu akan ada je org memerhati.

smgat kejiranan dulu mmg superb. aku bukan citer kawasan kampung. ni kawasan kuarters era 90an. tp itu dulu.
sekarang lain. sekali terlepas pandang ada je yg amik peluang.
jadinya, Safety First ye kawan2. Sama sama kita doa semoga keluarga kita, rakan2 kita dilindungi daripada bende bende tak elok. Amin.

Published with Blogger-droid v2.0.3

1 comment:

Makbed said...

stuju sgt. dahtak aman dah skang ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...