Klik Klik

Sunday, January 29, 2012

Betulkan Yang Biasa, Biasakan Yang Betul!"

Ungkapan ni dpt dari seorang ustaz.
Dia dapat daripada itu aku tak tahu.
mulanya agak.pelik jugak.
rupanya mcm ni, kita tak sedar sebenarnya yg biasa tu salah sebenarnya.
nak contoh? aku bg ek.
budak2 wat buat bising dlm masjid, masuk seorang penceramah n ajukan soalan pd penduduk yg selalu dtg ke masjid.
nape budak2 ni bising sgt? jwb jemaah: Ala biasa la tu.ustaz!.budak2. selesai majlis, nampak mat rempit membonceng perempuan yg kompem bukan muhrimnya, soalan diajukan: budak2 tu merempit bwk.anak org , x ade org marah ke? maka jawapan masih lagi sama, ala biasa la tu, budak zaman sekarang.

nmpak x, sedar x kita yg perkara biasa tu byk yg menyalahi hukum syariat.
diri sendiri mungkin ada perkara biasa yg kita lalukan sejak kecil, tp x betul. amacam?

so kita kene betulkan yg biasa, then baru biasakan yang betul!!

Published with Blogger-droid v2.0.3

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...