Masjid Berhampiran Stesen LRT/Monorel

Aku terpanggil nak tulis entri nih...
Bukan per..kadang2..orang bertanya ngan aku...mana masjid yang berdekatan dengan LRT..
Berdekatan ni maksudnya boleh jalan kaki la..tak lebih 500meter - 1 km gitu..pada aku la..tu pun kat 10 minit gak jalan kalo 1 km..

Orang bertanyakan soklan macam ni especially ari jumaat..sbb nak solat jumaat..kalo nak solat fardhu lain..biasanya ..surau bole kita jumpa kat mana2..

Klik untuk Besarkan Gambar


So..sepengetahuan aku..ada beberapa stesen LRT/Monorel yang berhampiran dengan masjid untuk menunaikan solat jumaat..

1. Stesen Masjid Jamek ( Star LRT / Putra LRT) --> Memang dekat benar dengan Masjid
2. Stesen Hang Tuah (Star LRT / Monorel) --> Kene cross bridge untuk ke Masjid
3. Stesen Titiwangsa (Star LRT / Monorel) --> Ni dalam 500 m dari stesen
4. Stesen KLCC ( Putra LRT) -- Yang ni agak jauh sket..tp bole ikut shopping mall..tp jgn terlajak plak..

Mungkin ada lagi stesen yang berhampiran dgn LRT/Monorel nih..tp aku je yang tak tahu..so..kalau tau..kongsi2 kan lah...

Err..

Comments

SuzieLAWAti said…
salam en Ezzu Raza,

stesen LRT Ampang Park - Masjid kat Tabung Haji ....2..3 minit jer jalan kaki..

terima kaseh..
Unknown said…
Stesen Putra Bangsar kot... Masjid TNB..
Unknown said…
Stesen Putra Bangsar. Masjid TNB

Popular posts from this blog

Kenapa dan Kesan Hempedu Di Buang - Based on True Story

Bila Waktu Mula dan Tamat Solat Sunat Dhuha