Klik Klik

Thursday, August 18, 2011

Harga Barang Kawalan Raya 2011..Terkawalkah??!!


Semalam KPDNKK dah umumkan harga barang kawalan untuk raya nih...
Bukan nak menidakkan penguatkuasaan atau yang seangkatan dengan nya..tapi realiti nya..hanya pengguna dan pembeli yang tahu..
Harga kat atas hanya rujukan..kalo kasar sket..on paper jer lah..

X caya..korang cuba p bazar ramadhan pun dah cukup dah..kat situ peniaga pun dah mengeluh dah harga barang naik..end up..pembeli la yang kene tanggung harga tinggi..

So..secara tradisi nya..percaya atau tidak ..harga barang yang kita nak beli tu nnti kompem takkan sama dengan di atas...

Orang Malaysia..bukan sahaja kaya dengan budi bahasa..tp kaya juga dengan pelbagai ALASAN..
sedangkan tsunami kat  jepun pun bole wat alasan harga ayam naik...hebat tak hebatnya orang kite...

Kata aku..berjimat cermatlah..beri ikut keperluan..bukan kemahuan...

1 comment:

wa khairul onggon said...

Beli karipap kat bazar ramadhan RM2 3 bijik je? Mahal nak mampos.. Last2 selamaba tinggalkan peniaga tu sbb mncekik jer keje dorang :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...