Klik Klik

Sunday, November 7, 2010

Pengaruh Kanak2

Salam pagi ahad..ari ni nak citer sket..
Biasanya..org ckp.. orang tua ni mempengaruhi anak2..betul2..mmg tak dapat sangkal lagi..

Tapi......akhir2 ni aku sedar satu perkara larr..anak2 pon boleh mempengaruhi mak bapak apa..tak caya?!!

Mcm ni..anak aku yang sulung tu skang ni sedang giat nak explore macam2..n skang kat nursery pun skang ni dah ajar..baca doa makan..doa masuk tandas..doa nak tido seme..so mmg dia praktik lah kat umah..

Yang part best nyer tuh..tiba2 bila aku berdepan situasi nak makan ker..nak masuk tandas ker..aku akan terngiang-ngiang suara anak aku yang pelat ni baca doa..so secara tak langsung..selama ni kalo baca bismillah je nak makan..aku akan baca doa betul2 dulu..walaupun dalam hati jer la..

sama gak kalo nak masuk tandas..aku kompem la..jarang sgt kita baca doa masuk tandas..tp sbb aku dok teringat suara anak aku tuh..aku pon jadi terbiasa nak baca doa masuk tandas!!..

Haa..sapa kata anak tak bole pengaruh mak bapak..diaorang pun bole aper!!

4 comments:

Nur Areefah said...

anak menjadi peringatan kepada parent nya.nice2 ^_^"

latest entry : magic memang real | magic show at uia nilai

BLADE EDGE said...

salam...

bukankah agama itu nasihat menasihati? sbgmana yg dikatakan dlm hadis..

Jo Qusary said...

haha... seronoknya ada anak :)

Ezzu Raza said...

Tu la..hebatnya kuasa tuhan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...