Klik Klik

Saturday, November 6, 2010

Keep A distance!

Haa..mesti korang ingat aku nak bercerita pasal jalan raya lagi..tak2..kali ni bukan pasal kete..ni actually pasal perhubungan dengan rakan..tak kira rakan sekerja ker..opis ker..sekolah ker..

Aku berpendapat ..dalam perhubungan or orang putih ckp relationship..kita mesti 'Keep A Distance'..naper ek??

Ntah aku rasa kalo kita terlalu baik ngan seseorang..orang tu biasa nya selalu sgt amik kesempatan..tak perasan ker..'Jarak' tu amatlah memainkan peranan..aku tak kata semua orang mcm tu..

Kalo kita sendirik pon..secara sedar tak sedar mgkin pernah ambik kesempatan ke atas seseorang..sbb kita rasa..ala dia mesti OK punya..dia tak kisah punya..biasanya bila perkara tu akan berlaku..biasanya bila kita rasa orang tu terlalu rapat ngan kita..sehingga kita tak berasa segan ngan dia..

Tp camana kalo dah mmg kawan karib? terpulang la..tp kita ingat jugak ..kawan karib bole jadi musuh yang paling bahaya kalo kita bergadoh ngan dia kann..ye la..seme dia tahu kelemahan kita..

So pada aku..sbb tu la pentingnya 'keep a distance'..adios...

5 comments:

tengkorakemas said...

ramai yg suka ambil kesempatan sekarang huhu

bila terlalu baik boleh jadi terlalu benci

Ezzu Raza said...

yup..setuju2..

Pala Maldini said...

kalau ikhlas berkawan.. takde istilah "ambil kesempatan" rasanya..

orang kata, kalau nak tau keburukan tanya musuhnya.. kalau nak tau kebaikan tanya kawan karibnya

wallahu'alam

Mat Gebu said...

Setuju sangat.....

BLADE EDGE said...

setuju....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...