Bahana 'Buku Muka" jadi Padan Muka!!

 DUA tiga hari ni ada berita org kene belasah oleh kerana FACEBOOK.Apa jua alasan..bertindak keterlaluan sebegini mmg la tiada faedahnya..sebelum tu ader jugak yang bercerai melalui FACEBOOK ni..
Kalo dahulu org sibuk kata pasal orang bercerai melalui SMS..kini tak lagi..ntah mana akal fikiran..nak cerai berai pun nak bagi kecoh satu dunia ker!!..

So pada aku.kena tahu mana tahap privacy kita..takkan semua bende nak SHARE dengan semua orang..ada kala kita perlu tahu dan sensitif dalam hal ni..kene fikir yang semua org akn lihat dan baca apa yang kita kongsikan..aku rasa itu jer yang menjadi punca masalah2 nih..

Moden macam mana pon kita..Canggih mcm mana sekali pon..aku rasa perkara privacy tetap privacy.. ini bukan bercerita tentang letak gambar2 tak senonoh tp perkara yang paling asas supaya maruah kita tak tercemar..aku rasa semua orang yang menggunakan facebook sedar perkara ni..Cuma masalah Ego yang tak tentu pasal menyebabkan kita berbangga membuka pekung didada..kita rasa bila orang tahu lebey pasal kita..kita rasa kita "best"..tak ke pelik tuh..

 So aku rasa ia lebih kena masalah personaliti diri kita..aku tak rasa kita perlu boikot facebook..ramai gak rakan2 yang berjaya kerana facebook..ye lah iklanlah produk dan sebagai nya..aku rasa sbb facebook jugak kita dah jumpa balik rakan - rakan sekolah kita..yang dah terpisah hampir 10-20 tahun..kan kita dah menguatkan silaturahim tuh..so cuma yang segelintir ni la..nak "show off" tak tentu pasal..

Pada aku .."Gunalah Facebook Sederhana Yang Mungkin, Tahu Batas Privacy Kita" ..lagipun.. Hadis Nabi s.a.w ada menyatakan “ Sebaik-baik perkara ialah yang paling sederhana”.kompem hidup kita aman.adios.

Comments

Unknown said…
smua bnda perlu ada batas...

yg sbnrnya fb xbersalah pown...tp manusia itu sndiri...


salam... :P

1st time jenjalan kt sini...

ley komen skit...tukar komen box ni jd pop-up la...senang skit..xpyh nk tgu loadg la..bla..bla..bla..

jz gtau je, depend to u nk ikot atau x... :P
Ezzu Raza said…
Tq bg komen n jenjalan..dah tukar jd pop up dah..sory la..byk bende yang tak tahu psl nak manage blog ni..anyway tqvm.

Popular posts from this blog

Kenapa dan Kesan Hempedu Di Buang - Based on True Story

Bila Waktu Mula dan Tamat Solat Sunat Dhuha

Masjid Berhampiran Stesen LRT/Monorel