Klik Klik

Monday, June 11, 2012

PaYa TaYa PaYa TaYa AinYaNun

Hehehehe..
PTPTN laa...
Mesti korang tertanya tanya kan..



Isu yang tak sudah2 kan..
Tp kesian la plak budak2 jadi mangsa..

Tp kan..kenapa la pembangkang tak amik peluang..
buktikan yang mereka bole cari duit utk bebudak nih..
Sayang kan..dah.. peluang datang sekalik jerr..
Kerajaan saja nak test..bagi bola lambung ..korang tak nak smash plak..
sapa suruh.. owhh.. aku bukan pakar ekonomi..
tak bole nak dapatkan duit tu..cakap mmg senang la..

Ishh..Marah plak org yang sokong pembangkang..
Pedulik apa aku..hehehe..

4 comments:

deno said...

kannn.... tu la.. buat hal lagi... mmg kerajaan nak test tu... tu la ckp beso sape suruh, tak reti2 nak bersyukur... mcm cipan je perangai.. huhu

Durio Zibethinus said...

As'salam Brothers

Apabila hal tentang pembekuan PTPTN oleh KPT disanggah oleh orang-orang PR, TPM dan Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Selangor seperti berkata padan muka kalian. Cubalah praktikkan apa-apa yang kaulibun-libunkan, iaitu untuk memberikan pendidikan percuma kepada rakyat kalian, begitulah lebih kurang yang tersirat di balik-balik kata mereka. Tetapi, apabila kononnya Naib Canselor membuat rayuan, cair hati pihak KPT, lalu menarik balik pembekuan itu.

Secara mudahnya, usaha pembekuan itu suatu strategi makan diri oleh pihak UMNO/BN. Betul! Budak Tahun 2 di sekolah rendah pun faham akan hal ini. Oleh sebab itulah orang-orang seperti Sdr Khairy Jamaluddin pun merayu kepada pihak KPT supaya jangan dibekukan pemberian PTPTN kepada budak-budak baharu di UNISEL itu. Donald Lim pun lebih kurang sama pendiriannya. Jadi, rayuan siapakah yang didengar oleh pihak KPT itu.

Sebenarnya, pada hemat saya, bukanlah suatu masalah besar untuk kerajaan Selangor menangani isu ini. Kata-kata TPM bahawa TS MB Selangor cerdik orangnya; beliau pasti tahu untuk menyelesaikan masalah ini, ada benarnya. Ternyata bahawa TS MB itu telah menyerlahkan kebijaksanaannya — UNISEL, kata TS MB, akan menggunakan aset hartanah bernilai RM30 juta bagi membantu pelajar universiti itu meneruskan pengajian mereka.

Yang tidak bijak dalam memberikan komen tentang hal ini ialah Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor. Intonasinya semasa ditanya oleh wartawan (saya tonton lewat AWANI), jelas beremosi dan penuh dendam. Malaysiakini pula melaporkan kata-kata Timbalan itu seperti ini: “sekiranya PKR mengisytiharkan tidak mampu memberikan pendidikan percuma dan tidak membuat janji kosong, beliau yakin kerajaan persekutuan tidak kejam”.

Apakah penilaian anda daripada laporan itu — Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor mengaku bahawa kerajaan Persekutuan memang kejam!

aku_ein said...

Setahu aku, Kerajaan Selangor dah mula nak cairkan aset diorang..cuma xsempat nak cair, PTPTN dah sambung Balik..

Kena cek balik bidang kuasa masing2, sama ada kerajaan negeri atau pusat..kuasa kerajaan negeri terhad kepada agama, biasiswa negeri, adat n tanah je (aku xhafal semua, mungkin ada yang tertinggal..sedangkan kuasa kerajaan pusat adalah lebih luas..

Hezal said...

kekadang ada yg tak paham akan maksud "jika Menang PRU13 dan mentadbir negara..." atau saja malas nk fikir dan nak jadikan modal utk menghentam dan menunjukkan diri kurang bijak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...