Klik Klik

Wednesday, May 9, 2012

Apa Yang Berlaku Di Mekah Dan Madinah Sehingga Arab Saudi Hantar Nota Diplomatik?

Gambar Ehsan: HarakahDaily

Itu gambar yg aku dpt dr harakah.
Kita tahu yg arab saudi dh hantar nota diplomatik.

KUALA LUMPUR: Arab Saudi menghantar nota diplomatik kepada Wisma Putra, melahirkan rasa kecewa dengan tindakan rakyat Malaysia mengadakan perhimpunan haram di Makkah dan Madinah, 28 April lalu.

Dalam nota itu, Arab Saudi meminta kerajaan memastikan dan melarang rakyat Malaysia tidak lagi menyertai atau menganjurkan apa-apa perhimpunan di negara itu.

Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman, berkata nota bertarikh 3 Mei lalu yang dihantar melalui kedutaannya di sini, turut meminta Malaysia mengambil langkah sewajarnya bagi memastikan peristiwa sedemikian tidak berulang.

Senang citer itu adalah pendirian arab saudi.
mgkin mereka risau takut ada kejadian tidak diingini.
rasanya setakat amik gambar dan bersurai, anggap mcm grup foto je lah. takkan grup foto pun salah.

kalo nak berarak pun, rasanya mesej x delah smpi pun.
setakat nk bgtau masalah rumahtangga kat org luar, rasanya x sesuai.

apa pun kita tak ada kat sana.
kalo lihat mcm org indon yg buat demo kat kedutaan malaysia, rasa menyirap gak.
rasa nak halau je org mereka yg carik rezeki kat sini.
hehehe. itu kalo ikut perasaan la.

so harap keputusan di buat dgn pertimbangan dan bukan emosi semata mata.

Published with Blogger-droid v2.0.4

2 comments:

salykin sobry said...

Kerajaan Arab dah cuba untuk menangguhkan visa umrah & haji..bagus la..biar suma jemaah Malaysia tak b'haji lpas ni..

Kak Ina said...

بسم الله الرحمن الرحيم
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Setiap apa yg tlh dilakukan mengikut hawa nafsu..mesti ada akibatnyer...harap2 penanguhan ini tdk berlarutan hingga 7 - 8 tahun...nangis dibuatnyer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...