Klik Klik

Saturday, April 21, 2012

Pemakanan Bagi Mereka Yang TIADA Hempedu

Mungkin secara kebetulan, keluar soalan SPM Biologi plak pasal ni.
Bebudak yg aku ajar terus gelak n ingat kat aku kalo  pasal hempedu ni.
Walaupun kat tuisyen aku x ajar bio, student ckp nmpak soalan ni terus ingat kat aku. hahahaha.

Kebetulan aku ada ckp, aku kene pantang makanan berlemak sebelum diaorang jawab soalan nih. hehehe.
walaupun pilihan jawapan mengelirukan tp aku rasa ada jawapan yg tepat dlm pilihan tu.

Kalo ikut doc, mmg kene jauhkan makanan berlemak.
Sebenarnya kalo ada hempedu pun, makanan berlemak ni mmg tak bole makan selalu pun.
sbbnya malaysia ni mewah dgn makanan, tu yg kita terlepas pandang.

Apa pun, kesihatan mmg perlu dijaga.
sakit atau tak, mmg kene berpada pada.

Kesihatan mmg tiada nilai, tp nilainya akan dikira bila kita sakit!!
X percaya? bila kita sakit baru datang macam2 bil perubatan kan?

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...