Klik Klik

Tuesday, April 10, 2012

Hidup Penuh 'Ugutan'

Dari kecik sampai ke besar, kita mmg hidup penuh dgn ugutan.
X percaya?
Meh aku singkapkan.

Kita belajar dlm kelas, kalo x boleh jawab kene berdiri atas kerusi, jemur tgh panas.

Masa PMR, kalo x dapat cemerlang x bole amik aliran yang kita suka. Padahal kita rasa kita ada minat dgn aliran tuh.

Masa SPM, ini adalah segala galanya, x lepas maka anda diugut tidak akan berjaya dalam hidop!! 17 tahun anda hidop, akhirnya takdir anda ditentu oleh tiga perkataan SPM.

Mgkin ia bukanlah ugutan berbentuk fizikal. Tp otak kita letih.

Kini kita dimomok kan plak dgn negara muflis lah. melayu akan tergadai la.

Ugut lagi.

Sekarang orang bknnya x paham.

Kalo ko nak belanja beli sesuatu yg perlu, rakyat tak marah.
Rakyat marah bila procument tak betul.

Kalo karipap paling sedap kat malaysia ni pun aku yakin takkan lebih rm5 satu, tp janganlah ko beli jugak bila harga rm100 sebijik!!
Itulah contohnya.

Takder org nak gadai negara dia. nk tgk negara muflis.
Udah udah la dgn budaya mengugut, aku dah naik senggugut!!!

Published with Blogger-droid v2.0.4

1 comment:

aku_ein said...

Biasa laa..semua tu ada kepentingan..

Pada aku sebagai rakyat biasa, marah bila kerajaan xpandai@xbijak urus hasil negara..aku pun bukan pandai sangat, tapi kita dah amanahkan tu semua pada pemimpin melalui kertas undi..masing2 ada tanggungjawab masing2..

Xpayah la nak ugut..rakyat dah besar..segala maklumat dihujung jari, cuma pandai2 la menilai suatu maklumat tu..bagus ke x..bermanfaat ke x..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...