Almarhum Raja Ashman

Bila baca status seorang sahabat dl FB, aku tertarik nak kongsi dlm blog murahan aku nih

"Bila google2 gambar Almarhum Raja Ashman, tengok sume gambar yang baik2 je..MasyaAllah..macam mana lah agaknya bila kita mati ? Kenalan kita mesti buka FB kita tengok gambar2 kita adakah gambar2 boleh ingatkan mereka pada Allah atau yang boleh mendatang seksa kubur yang dasyat ke atas roh kita dan dosa yang berterusan pada diri kita. Nauzubillah. Mohon delete gambar pelik2 atas diri ambo, dan pakat delete lah gambar2 yang boleh buka aib kita dan menyumbang pada dosa terutama gambar yg dedah aurat." - Akmal Sukeri

Nampak mudah n remeh kan. Aku nasihat pada diri aku sendiri, kalo ada gambar kita yg pelik2 atau dedah aurat cepat2 delete. ataupun wasiat lah pada isteri or waris terdekat tutup akaun FB bila kita dah tiada nnti.

Kata Aku : biarlah org sedekahkan Alfatihah kepada kita bukan dlm status FB tapi dlm hati mereka!!

Published with Blogger-droid v2.0.4

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa dan Kesan Hempedu Di Buang - Based on True Story

Bila Waktu Mula dan Tamat Solat Sunat Dhuha

Masjid Berhampiran Stesen LRT/Monorel