Mak Bapak Bergaya Ke Opis, Tapi Anak Ber'kutu' Ke Sekolah!!

Aku rasa masalah kutu ni mmg biasa kot bg bebudak sekolah.
anak aku masih tadika, belum bersekolah rendah lg.
aku mgkin tak mengalami masalah kutu sbb nya aku botak.
kutu pun mgkin 10 kali pk sama ada nak lepak atas kepala aku atau tidak. mgkin kutu ni merasa panas atau tak menarik jika ditakdirkan kene lepak atas kepala aku.hahahaha

aku bukan apa. lately problem kutu ni menjadi jadi plak.
balik jer anak aku dr tadika, dah menjadi rutin wife aku plak menyemak helaian rambut anak aku.
beli syampu kutu la, sikat kutu la n mcm2 alternatif la nak bg kutu tu hilang.

aku tak nak salahkan pihak tadika 100%.
pada aku, kutu tu pun bukan tadika yang bawak.
tp bebudak lain.
aku tak kata yang aku ni parents yang perfect. tp at least aku cuba sedaya upaya nak pastikan anak aku tak berkutu ke tadika.

parents lain aku tak tahu la.
mgkin ada yang senasib ngan aku.
jadinya usaha kami ni boleh jadi sia sia sbbnya ada parents lain tak kisah pun pasal kutu anak di kepala.
so parents2 semua, sama2 la kita bg kerjasama bg perhatian sket.

sebut pasal bg perhatian ni, baru ni aku dgr keluhan seorang cikgu sekolah rendah.
dia kata ramai yg parents skang ni tak endah pun pasal pelajaran anak. yang penting drop anak kat sekolah n amik balik.
langsung tak tgk ada kerja rumah ker, betul gak anak tu pun balik sekolah dah letih, cikgu bg kerja rumah lagi.
tp thats the way yang memastikan anak tu berjaya.
cikgu tu ckp, ada murid setahun tak pernah wat pun kerja rumah. bila anak tak bagus, mula lah mengadu kat guru besar la, PPD la. al maklumlah kabel ramai.
itu realiti, mintak2 kita tak jadi cam tu.uih dah jauh menyimpang dari tajuk nih.

Berbalik pada masalh kutu td, sendirik pk la ek. tak pun renung renungkan lah tajuk entri ari nih.
Adios.

Published with Blogger-droid v2.0.4

Comments

Amir said…
Aku setuju bro. The same case for anak yang sakit, esp batuk and selsema. Kita berulanglah hantar anak ke klinik. Rupanya anak orang lain biar je sakitnya baik sendiri dan berjangkit kat budak-budak lain... Itulah bapa2 moden sekarang...
Ezzu Raza said…
Mintak simpang la bende2 ni jadi kat kita!! Sungguh ku tak paham..Besok bila kita dah tua..kalo anak2 buat kita macam tu..sendiri pk la ekk..

Popular posts from this blog

Kenapa dan Kesan Hempedu Di Buang - Based on True Story

Bila Waktu Mula dan Tamat Solat Sunat Dhuha

Masjid Berhampiran Stesen LRT/Monorel