Klik Klik

Tuesday, February 21, 2012

Beza Debat Kat Malaysia Dengan Luar Negara

Kat bwh ni pendapat Tun M mengenai debat. Walaupun berbunyi negatif tp aku setuju. Kita ni belum betul2 matang mcm negara luar.
Still ada perasaan nak tgk sapa yg pandai bercakap dari tgk isi apa yg dicakapkan
Sahabat aku ckp, beza Tun M dgn pemimpin negara kita yg lain, dia ckp x berbunga mana, tak ada pun lenggok bahasa yg indah2 tp isi ada. mulanya aku tak percaya gak, tp tgk balik youtube ada betulnya. dia ckp ringkas jer, tp yg penting org paham apa isi nk diberitahu.
bukan aku ni sokong 100% kerajaan, tp aku bukan fanatik kat satu satu parti jer.

----------------------------------------------------------

Mahathir berkata debat membincangkan isu Melayu boleh diadakan tetapi "kesannya tidak ada".

"Debat boleh, seronok orang tengok tapi kesan tak ada," katanya sambil menambah ianya lagi memburukkan lagi keadaan kerana setiap pihak masing berpegang dengan pendirian masing-masing.

Mahathir mendakwa rakyat Malaysia masih membenarkan perasaan sentimen mempengaruhi diri, berbanding bersikap rasional jika bercakap mengenai debat.

Published with Blogger-droid v2.0.4

1 comment:

Anonymous said...

stuju bro...orang kita belum matang dalam menilai isi ucapan, cakap bnyak pun tak guna..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...