Klik Klik

Thursday, January 26, 2012

Lemas Lagi...Apa Citer Nih.?

Aku rasa minggu nih..tiap-tiap hari dengar citer org meninggal sebab lemas..
Tak kira lah umur berapa or bangsa apa..tapi berita ni menghiasi akhbar2 utama..
Bukan nak menyalahkan sesapa..tp org lemas ni..tak lain tak bukan..
mesti pandang remeh pada kuasa alam..laut or sungai..hatta lombong sekali pun...

So yang patut main peranan lebih..penjaga or parents la..
tak nak cakap orang lain..aku sendirik pun.. kalo terlepas pandang.. besen kat dlm tandas rumah tu pun anak terlepas masuk..so..langkah berjaga jaga kene ambil..

Kalo dah tahu anak tak mahir berenang..jgn biarkan mandi sorang2..
Kalo mahir macam Jefrey Ong sekalipun..kalo dah ombak besar pun..lain jugak citernya kan..
Nak seronok pun ada batasnya..biarlah kita simpan seronok kita tu..
tak ralat pun..

mmgla kalo dah nak berlaku..org kata..jln kaki pun org langgar..
duduk dalam rumah pun ada kete rempuh masuk...
Jadinya..mcm aku cakap masa entri lepas2..Safety First!!

Kata Aku: Paper esok aku tak nak tgk ada berita tentang lemas lagi!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...