Klik Klik

Monday, January 30, 2012

Halal Check!

Isu kdai halal haram ni bukan isu baru.
lama dah org kita kompius sama ada kdai makan itu halal atau tidak.
especially kalo melibatkan kdai mamak.
kan dulu ada isu kononnya nak bagi nampak kdai mamak tu halal, so letaklah perhiasan ayat ayat suci al quran.
tp bila test pekerja, jawab salam pun tak pandai!
jadinya susahkan.

kadang kadang kita ni bila rasa was was, cara apa yg kita pakai.
ha. cara skodeng la.
cer intai2 kot2 ada org melayu mkn kat kdai tu. x pun kalo nampak pompuan bertudung terus jer kita ckp, tu ada org islam mkn tu, halal lah tu.
kalo semua mengikut proses yg sama, maka nya kalo la dibuat kedai tu haram, mkn termakan la bende haram la kita sbb kita main tgk2 sapa yg makan kat kdai tu.

tp, sekarang kita dah ada cara.
cara paling disukai ramai.
iaitu sms jer.
tolong jgn bg alasan tu pun susah nak cek, amboi, kalo afundi tu cepat jer. ni nak cek halal haram berat plak tgn nak tkn hp.

so, bila dah ada kemudahan ni gunakan lah.
amacam? pernah cuba x?

Published with Blogger-droid v2.0.3

1 comment:

Al Meister Ex a.k.a MASTERX a.k.a Amin Abjad said...

kan mudah mcm ni..:)
http://memories2dream.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...