Klik Klik

Sunday, January 22, 2012

Gong Xi Fa Cai

Mlm ni kawan2 chinese kita akan 'makan besar'.
itu tradisi mereka.
untung kan kita ni, dpt gak cuti pnjang. rehatkan diri bersama keluarga.
Tahun ni tahun naga.
Naga mmg kita tahu haiwan mitos yg ganas. paling tidak pun, takkan ada org nak buat naga ni haiwan peliharaan kalo haiwan ni wujud sekalipun.
tp dikatakan tahun naga ni membawa tuah.
itu kepercayaan mereka.
kita kene percaya qada' dan qadar yg Allah dh tentukan pada kita.
Apa pun, ada juga naga yang baik hati.
tak caya? tu Dibo The Gift Dragon.
Kalu ada Dibo, aku nak satu simpan.kat rumah. hehehe.

Published with Blogger-droid v2.0.3

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...