Adik-adikku VS Idola Kecil

Aku bukan nak suh depa bergadoh.
Sory2, at the first place, korang tau kan aku nk ckp pasal apa.
ini bukan citer lembu, siswa yg nak kene ludah mahupun pasal bdk form one g bwk bas.
kat mesia ni hebat. semua boleh.
semangat boleh ni bole wat org hilang pertimbangan. campur aduk halal haram. tu yg sampai minum arak tp baca bismillah.
nauzubillah. mohon kuasa Allah jauhkan daripada semua bende nih.

sebenarnya pasal cite kat atas ni, aku rasa untuk budak2 kecil ni, kene kurangkan hiburan.
walaupun rancangan realiti ni membina jati diri, kompiden level semua. tp dari satu sudut, kalo dah dari kecil suruh melalak, terloncat loncat tak tentu pasal. agak2 korang la, bila besar jadi apa la gamaknye kan.

walaupun islam tak menghalang kita berhibur, tp dlm islam mesti ada batasnya.
kadang2 aku tak paham jenis mak ayah yg letakkan target anaknya untuk jd pelakon or penyanyi.
seingat aku dulu, kalo cikgu tanya besar nak jadi apa, tak pernah terpk nk jadi artis. tp agaknya anak anak sekarang kalo ckp nak jadi bomba, polis, cikgu. mau satu kelas diketawakan.

so, dah tugas mak ayah kene kawal keseimbangan ni. nak berhibur boleh. tp kene bg guide yg betul.
program realiti mcm adik adikku tu yg kene bykkan.
mcm imam muda n ustazah pilihan tu.

walaupun AF katanya dah takkan ada, korang rasa Astro nak dok diam jer ker? itu program bole wat duit juta juta tuh.
kompem arr, akan ada program realiti lain.
tak caya? tak caya sudah. aku tak rugi apa2. sekalipun aku tak pernah Afundi. heheheheh!!

Published with Blogger-droid v2.0.1

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa dan Kesan Hempedu Di Buang - Based on True Story

Bila Waktu Mula dan Tamat Solat Sunat Dhuha

Masjid Berhampiran Stesen LRT/Monorel