Klik Klik

Monday, October 24, 2011

SPA Ikan Berbahaya Dan Datuk Karam Singh Walia

Lagi tajuk yang tak boleh dicampurkan yer kawan2...

Dua2 berita yang boleh dikatakan hangat selain daripada MU yang kalah besar..hehehe..dah dah la tu..kang ader plak orang yang nak bakar blog aku nih...hehehe..

Pernah cuba wat SPA Ikan tak..ala yang ikan2 kecik dok makan kulit2 kaki tu lah..Kementerian dah kuarkan amaran.. Terapi ikan atau lebih dikenali sebagai spa ikan kerana boleh menyebarkan pelbagai penyakit berbahaya, termasuk Hepatitis C, HIV/AIDS dan tibi serta beberapa penyakit lain yang berjangkit menerusi bawaan air.


Errk....bia bonar??.. adoi..camana la masa setup bisnes nih tak terpk plak (ni ayat sahabat baik aku nih)..orang wat spa ikan tu nak ilangkan penyakit..sekali p bawak penyakit plak...so..untuk langkah pencegahan..basuh la kaki anda sendirik ekk...kalo jaga kebersihan elok2..tak yah nak terapi terapi nih..betul tak??...paling tidak kita basuh dua2 kaki kita LIMA kali dalam sehari.betul tak??.belum kira mandi lagi tuh...

Aku bukan nak memusnahkan bisnes nih...kesian kat diaorang...harap2 ni bukan sabotaj la..tp dah kementerian yang keluarkan amaran tu..bukan cakap kosong lah tuh...

Ok..Masuk tajuk kedua..

Tahniah!! Datuk Karam Singh Walia ..beliau diberi gelaran Datuk oleh Sultan Pahang..
Harap2..dengan ada gelaran ni..beliau dapat bekerja lebih kuat untuk mendengar rintihan rakyat semua..
Jgn wujudkan 'gap' plak sebab 'title' tuh..
Jadilah 'Datuk' yang berjiwa rakyat..kompem akan disenangi oleh semua!!..


2 comments:

Jo Qusary said...

Indahnya Islam kerana telah menunjukkan kpd kita membasuh kaki 5 kali sehari pun dah memadai utk menjaga kebersihan... tak perlu membazir duit dan masa kat kedai2 spa ikan semata2 nak dera makhluk Tuhan lain yg tak berdosa makan daki di kaki...

Ezzu Raza said...

I Like !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...