Klik Klik

Wednesday, October 12, 2011

Senarai Sijil / Lesen / Pasport Yang Tidak Memerlukan Laporan Polis Jika Hilang @ Rosak

Berikut adalah senarai sijil yang TIDAK memerlukan lagi laporan polis jika rosak atau hilang..

1. Sijil kelahiran,
2. Pasport Malaysia,
3. Sijil perkahwinan,
4. Sijil akademik,
5. Perakuan pendaftaran kenderaan
6. Lesen memandu
7. Geran tanah

Tapi aku yakin dan pasti..perkara ni masih baru..kalo korang hilang or rosak bende2 kat atas nih..mesti ada gak kaunter2 yang mintak jugak laporan polis..so untuk itu aku syorkan korang dowload Pekeliling Am Bilangan 3 Tahun 2011 kat SINI.

So print siap2..kalo diaorang nak jugak laporan polis..kata KSN cakap dah tak perlu dah..cakap elok2 la..kang lambat plak lesen or pasport tu siap..hehehe..

By the way..kalo nak wat laporan polis gak..bole jer..untuk recording purpose pun tak salah..cuma dengan pemansuhan perkara ni jadi mudah la sket keje kita..tak gitu??

1 comment:

BLADE EDGE said...

assalam bro...

baru jer buat laporan polis baru2 ni sbb hilang maklumat geran tanah sblum pergi berurusan di pejabat pesuruhjaya sumpah. tp stakat hari tu, blum lg ada antara pihak2 yg berkaitan bgtahu saya berkenaan ada pekeliling yg baru ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...