Klik Klik

Thursday, October 27, 2011

Bila Sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) akan digunakan?

Ramai dah penjawat awam dok tanya SBPA nih..
Yang paling hangat ialah bila ia akan dikuatkuasakan..dan camana dilaksanakan..
Selain dua-tiga hari ni ..kita juga dok dengar pasal "Dasar Keluar"..yang mana penjawat awam bole memilih untuk bertukar ke agensi lain atau dikeluarkan atas sebab prestasi rendah..
So ini adalah antara perkara-perkara yang mungkin akan diperkenalkan...
Namun ia belum muktamad lagi..JPA pun dah kuar pekeliling menyatakan SBPA haya akan dihebahkan bila Rang Undang-Undang Pembekalan 2011 diluluskan oleh Parlimen..

So..kalu ikut tahun 2010..rang undang2 ni akan diluluskan pada bulan disember gitu..
seingat aku tahun lepas heboh sbb ahli parlimen BN tak cukup masa nak dapatkan undi luluskan bajet 2010..
Last minit..seme turun padang..baru bole lulus bajet 2010 tuh..

Jadi..mgkin 2-3rd week Disember 2011 ..rang ni akan diluluskan..so baru lah..SBPA ni akan dihebahkan secara muktamad bagaimana ia akan dilaksanakan..so..setakat ni..semua adalah baru cadangan...
belum diputuskan lagi...
Jadi jgn teruja sgt kalo ader info2 pasal SBPA ni..selagi belum lulus..ia hanyalah draft sahaja..ok..

Keep it touch..once it confirmed..InsyaAllah akan aku kongsikan..

2 comments:

2bz4money said...

Kena tunggu fakta yg betul dari circular JPA dulu, barulah dpt ulasan..

Ezzu Raza said...

yup..agreed.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...