Klik Klik

Tuesday, September 20, 2011

Hantu Bonceng Hina Islam????

Lagi isu sensitif yang disentuh oleh pengeluar filem2 tempatan..aku tak tahu betul ke idak..sbb aku pun tak tgk lagi citer nih.. baru je cadang nak tgk...hmm...

Kalu betul la benda ni..harap2 producer filem lebih berhati-hati lah..especially penulis2 skrip..dah la dok buat citer hantu tu dah satu hal la..tp aku tak pk yang tu terlalu kritikal..penonton kene perlu menilai..

Tp kalo dah menyentuh dialog2 or kalimah2 suci tu..kene la aware lebih sket..sbb yang tgk tu budak2 ramai..nnti di salah tafsir...

ni yang aku petik dari laman sesawang MalaysiaKini..

Terdapat dialog dalam satu babak yang berbunyi "asyhadu anna Muhammadar syaitan" (aku naik saksi bahawa Muhammad itu syaitan).

"Kalimah syahadah bukan perkataan yang boleh dijenakakan atau dipersenda sedemikian rupa, justeru ia membawa kesan yang boleh menggugurkan syahadah walaupun ia sekadar lakonan.Filem dengan durasi 90 minit itu ditayangkan di panggung wayang di Malaysia, Singapura dan Brunei bermula 31 Ogos lalu dan dikatakan mencipta sejarah dengan kutipan terbesar dalam musim perayaan dengan jumlah RM 5 juta untuk lima hari tayangan.'

So..tak percaya,,kene la tgk dulu...

2 comments:

My Little Diary said...

dah tgk dah...

yang elok tu kita simpan, yang kurang elok tu kita fikir2kanlah...

NuRul AyUnI (anne) said...

yuni da tgk.. p ta pasan pn dialog yg tue... try tgk at utube tade la plak... em...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...