Klik Klik

Thursday, August 4, 2011

Buka Puasa Kat Luar..Membazir??


ni hasil bancian kat utusan online..
hampir 50% kata membazir..tp yang ni bukak puasa kat hotel or restoran lima bintang..
Kata aku..sekali sekali ok lah..mcm mana nak define sekali sekala..puasa 30 hari ..
so..kalo sekali sekala..pada aku tak lebih dari 4 kali la...anggaplah seminggu sekali..
Tp tu pun bukan la kat hotel/restoran sampai 100/person..makan apa tu beb sampai RM100...
tu belanja seminggu tuh...below rm60 or rm50 ok la...

apa pun ..tanya dirik sendirik la..sbb beli kat bazar ramadan pun boleh tahan..
ayam golek rm20 sekor...
air..rm3..
kuih..at least rm3...
belum lauk pauk..ikan bakar ..apa seme..
So ..pada orang yang undi membazir tu beringat la jugak..jgn kalo hari2 belanja kat b azar ramadan sampai 40-50..sama la gak korang g makan kat hotel 5 bintang tu ..hehehehe...

1 comment:

BLADE EDGE said...

salam..

kalo yg makan kat luar pun dah sebyk tu, mcmana pulak yg makan di rmh? kalo jumlah RM dikeluarkan pun dah sama byk atau lebih drp mkn kat luar, jadi mcm xde makna pulak.. yg penting masing2 kene la pandai bajet nk spend byk mana utk mkn berbuka puasa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...