Klik Klik

Saturday, December 18, 2010

Mainan Kanak-Kanak

'Babah..kakak nak mainan tu...adik pon nak gak'...biasa x kedengaran suara2 manja begitu...memujuk rayu kita beli alat permainan untuk anak...

Fuhh..tambah2 g pasar malam..tak beli kang tak sampai hati..beli kang..main kejap jer..pastu hancur..terbelah lapan la..yer la..bende murah..kualiti pun..ala kadar jer la..tokey kedai pon tak pernah rasa susah hati pengguna komplen...

Tp betul ker kalo kita tak ikut hajat anak2 tu kita sayang diaorang..x kan..cuma mgkin kita kene disiplin kan diri kita dan anak2 la kot..beli bila perlu jer kot..dan pastikan tak beli bende yang sama jer laa..

Mmm..cakap mmg mudah la kann..tp kadang2 tu beli gak..kesian....apa pun masa nak beli tu la masa yang paling kritikal..kalo kita berjaya lawan hawa nafsu kita..insyaAllah..kita boleh alihkan perhatian anak kita ke bende lain..pandai2 la kan..

Dan yang ter 'Paling' penting skalik,,jgn tersalah beli barang mainan ..yang bole rosakkan akidah anak2 kita..Nauzubillah...mcm mainan nih!!!!

4 comments:

misz nana said...
This comment has been removed by the author.
Jo Qusary said...

hahaha... teringat ada satu ketika tu aku pegi ke bahagian mainan kanak2 kat Billion PD... terjumpa satu game yg mengajar anak2 berjudi... siap dgn chips dan roulette pulak tu... padan la ramai org malaysia jadi ketagih judi dan mangsa ah long...

tengkorakemas said...

hm, belikan anak kiub rubik je bro..tgk dia boleh selesaikan tak..selalu budak2 cekap selesaikan..

wahida said...

eh, ada jugak mainan mcm ni ek? astaghfirullah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...