Klik Klik

Tuesday, December 14, 2010

Aku Wajib Bersyukur!!

Kadang2..bila termenung tu..berangan angan nak jadi kaya...tp usaha takder...

Asyik tak puas jer..itu tak kena..ini tak kena...

bila tgk orang pakai kete besar..hp canggih manggih..ada Ipad...terasa kecil betul..nak beli mouse pad pun pk 14 kali..ini kan ..Ipad...mmm...

Betul ker orang cakap..manusia ni tak pernah puas..bila org kaya..dia akan banding dengan orang yang lagi kaya dengan dia..yer la..takkan la pulak nak compare ngan pengemis tepi jalan..

So..camana sebenarnya..rasanya..kita kene selalu muhasabah diri..betul ke kita ni selalu jer tak cukup..atau kita yang terlalu tamak tak tentu hala..bila pk2..orang zaman dulu..selalu bersyukur pada apa yang ada..mencari apa yang tiada..tp kita ni selalu jer mencari apa yang tiada tu lebih2 tp mudah mengabaikan apa yang dah ada pada kita..Bersyukur la apa yang kita dah kecapi selama ni..InsyaAllah hidup kita lebih berkat...

Kalo lah kita ditakdirkan hidup macam ni..lagi haru biru!!! Bersyukurlah..

1 comment:

tengkorakemas said...

Betul tu bro, nikmat yg dapat tu kalau tak disertai rasa syukur dan bahagia payah juga..

contoh ada kereta mewah, tapi fikir hutang..ada rumah banglo, tapi asyik gelisah tentang keselamatan..

biarlah kita tidak terlalu mengejar nikmat, tapi bukanlah maksudnya kita tidak berusaha memajukan diri

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...