Klik Klik

Thursday, November 4, 2010

Perhiasan Kanak-Kanak!!

Ni nak ngomel sket nih..korang pernah nampak tak kadang2 kanak pakai perhiasan yang ntah apa2..ada yang pakai rantai besi besar lahh..laa..yang ala rappers tu....budak laki bertindik lar..

Yang aku kesalkan ..yang aku jumpa tu melayu..ader skalik tu aku terserempak..budak laki (4 tahun ader kot) kuar dari kedai emas nangis2 sambil pegang telinga..naper aku kompem dia budak laki..sbb ..aku dengar bapak dia ckp..'ala..abg long sakit kejap jer tuh'...hah!! apa kejadahnya ko tindik telinga anak laki ko tuh..tolong la ek..

Ada gak aku dengar kepercayaan / adat mengarut org melayu..kononnya tindik telinga anak lelaki tu sbb muka dia sama ngan muka bapak..n..diaorang ckp anak n bapak 'panas'..so kene ubah skit muka anaknya ngan tindik..adoi..kalo betul la adat..tolong la ekk...mengarut wehh..yng panas tu nnti masa nak jawab kat akhirat sana nun..

pada aku brg perhiasan kanak2 tu cukupla untuk gurl  jer..gelang2 emas..rantai emas..subang emas..laki tak payah la..nak g beli rantai tangan silver laa,,rantai basikal tuh..tolong ekk..rosak budak tu dr kecik..mcmana kalo besar nnti tak bawak masalah!..so pk2 kan la ekk..

mintak2 kalo aku ader rezeki dpt anak laki nanti aku tak jadi gila mcm nih!!

11 comments:

Tuan Tanah said...

mak aih!! budak islam ke bro ezzu? bapak dia jahiliyyah ke hape? kalau dah besar nanti anak tu rosak tanggung la bapak dia nanti.. Na'uzubillah. kesian la kat budak tu..

Pala Maldini said...

confirmed! keje giler tindik telinga anak lelaki..

Bb Hussain said...

erkk..tak pernah dengar pun adat itu..emm..derang ni kurang pengetahuan agama kot..bertindak camtu..

Makbed said...

ada ke budak laki tindik? kesiannye.....

makbed salu nampak budak laki dipakaikan rantai. terus mencerminkan identiti si ayah. hmm... nak ckp pe kan.

Ieda Al-Habsyi said...

mak pak yg patut corakkan anak dengan cara yg betoi, gilak betoi si ayah tindik telinga anak lelaki dia, tau tak perbuatan itu dosaaaaaaa!

My Little Diary said...

ish... ada ke tindik telinga anak lelaki,
ini kah yg dikatakan 'biar mati anak, jgn mati adat'... ye ke?

entry terbaru "aku dan 3 lelaki"

Jo Qusary said...

first time aku dgr menda camnie... hmm, tapi kekdg minat gak tgk lelaki bersubang neh... hahaha

ayied farid said...

teruk punya bapak...kalau dah cmtu tindik kat sendiri la...cian kat anak tu..

Ezzu Raza said...
This comment has been removed by the author.
Ezzu Raza said...

Tu arr..mmg jahiliah tul..tp tu la..takkan aku nak sound depan2 plak2 kan..susah sioott..kang tetiba aku plak kene sound ..yang aku tu budak tiru joe flizzow apesal..haha..sory ek..ini botak keturunan..heheh

Tuan tanah:..org islam..kompem
Jo:Jgan cam tuh..apa barang laki bertindik..hehehe

BLADE EDGE said...

salam..

apa kes pulak bapaknye gi tindik telinga anak laki dia? buat tambah dosa jer..blh rosak anak tu bila dah besar esok2....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...