Klik Klik

Wednesday, November 3, 2010

Jangan Jadi Posmen!!

Eh..ni apahal plak nih..nape tetiba bagi amaran suh orang jangan jadi posmen nih..opss...jgn salah paham..aku pon mula2 salah paham..posmen pekerjaan yang mulia apa..sapa ada anak2 cita2 nk jadi posmen jadi matikan niat mereka tuh..

ni sebenarnya ttg tugasan harian kita..ada kala kita terpaksa menyampaikan sesuatu kepada seseorang..atau dgn lebey tepat ..kita dikehendaki menyampaikan input daripada seseorang kepada seseorang..tetapi..ada kalanya kita tak bertanya detail pun tentang sesuatu perkara tuh..kita hanya sampaikan sebulat-sebulat..

Konsep macam ni ..sebenarnya dah tak brp praktikal..kita berhak untuk mendapatkan maklumat yang detail tentang info tu..supaya kita tak di gelar 'posmen'..ada paham?..so ..kalo kita bekerja sbgai profesional..kita kene pk lebey sket laa.baru org tahu yang kita bkn setakat menyampaikan..tp kene juga tahu apa bende yang kita nak kongsikan tuh..ok..adios..

3 comments:

Jo Qusary said...

bukan ke memberitau org info melalui blog dikira sebagai keja posmen jugak? atau saya yg konfius neh... hmm.

Ezzu Raza said...

ha,ah la jo! Eh, tp dia akn jd posmen kalo ko x ulas apa2 yg ko dpt dr sumber lain la kot! Amacam bole terima?.kalo idea kita sendirik tu dh x kira posmen kan.anyway bgs gak u raise up isu neh.

BLADE EDGE said...

asalkan jadi tukang sampaikan pesanan, tu la posmen...xkisah la keje sbg posmen ke tak....hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...