Cyberjaya Oh Cyberjaya

Pernah sampai cyberjaya..???..ala bandar IT ala2 cyber negara kita tu la..ada MMU n Lim Kok Wing Univ kat situ..ada byk pusat2 IT tu la..

Tp....ada satu 'bende' lagi yang byk...FOREIGNER!!..kadang2 aku pun rimas gak..
ops..sorry..aku bukan la macam puak2 indon yang buat huru hara kat Embassy M'sia yang kat Indon tuh..
tp aku rasa semacam 'udara' yang tak sihat la kat cyberjaya..

Sbbnya..sbbnye adalah aku selalu ke sana lewat2 malam..haa..pk bukan2 lah tuh..aku ke sana jemput wife aku balik kerja..biasanya antara kol 1230 tgh mlm la..so aku selalu nampak aktiviti melepak 'diaorang'..mmg la diaorang nak minum ker..huha..huha..ker tu diaorang punya pasal...tp aku terasa perlu pemantauan rapi oleh pihak berkuasa sket laa..

Apatah lagi kebanyakan foreigner tu adal Negro-negro yang kita sudah masak dengan kekurang ajaran diaorang..aku ckp straight forward jer..bukti..fakta2 kat byk kat stesen polis nun..pasal mereka-mereka ni..

Aku tak suka satu hari nnti..mcm2 dah berlaku..baru nak ambik tindakan..barulah nak bising2..lambat dah beb..masa tu ..dah hancur luluh dah..kalo ada melibat kan sedara kita..kawan kita..haa..lagi lah kita terasa..padahal negara kita..tanah tumpah kita..ok..

Mintak tolong ambil langkah pencegahan ekk..Balai Polis Cyberjaya tu nampak gah..tp rondaan macam kurang jerkk...ops....

Comments

My Little Diary said…
salam,
betul tu... saya jdk kadang2 ke cyberjaya... byk sgt negro kat situ, pastu kurang belajo, jdk ler kurang adap dgn kita... kurang ajau betul!!!

entry terbaru "old-school"
aemin said…
aku tak suka cyberjaya pasal signboard penunjuk arah tak banyak. kalo masuk mesti susah nak keluar.

Popular posts from this blog

Kenapa dan Kesan Hempedu Di Buang - Based on True Story

Bila Waktu Mula dan Tamat Solat Sunat Dhuha

Masjid Berhampiran Stesen LRT/Monorel