Klik Klik

Monday, November 22, 2010

Bila Pompuan Kata 'TIDAK'

Tiba2 teringat ..ader sekalik tu..dlm minggu lepas.. aku tertengok rancangan Oprah..ala yang glemer giler tu laa..aku pun dalam separuh sedar kenapa aku boleh terlayan talk show nih..rasanya first time layan nih..

So aper yang nak citer nih..so ader laa..dia jemput somebody ..sapa ntah tak ingat aku..lebey kurang ala2 pakar kaunseling gitu la..dia cakap. aku translate kan la ekk..jgn wat separa sedar plak..hehehe.

Bila lelaki kata 'TIDAK'..itu adalah kata muktamad dari seorang lelaki tuh..tetapi...Bila pompuan yang berkata 'TIDAK' itu sebenarnya bermulanya sesuatu rundingan..

Haaa..paham tak ayat tuh..bila difikirkan..ada betul nya..terutamanya kalo korang yang dah berumah tangga lar..cuba perati betul2..kalo bini korang ckp tidak tu..mcm tergantung kan..

Aku bg contoh la..kita jalan kat lorong2 kedai..nampak satu kedai perabot..sajer2 nak jalan2..tak planning pun...bila kita tanya bini kita nak beli perabot la..biasanya bini akn ckp..mm tak payah laaaaa...biasanya laki ni akan tanya lagi..eh ari tu kata teringin nak perabot baru.so biasanya bini akan jawab..ishh..tak ade lah ..ckp jer ari tuh..tp....haa..bila dah stat perkataan tapi tu..byk la option si bini tu ..

mgkin dia (bini) akan sambungkan..

1. tp..kalo yang mcm tu nampak lawa jugak kan abang..tak pun..
2. tp...kita tgk kedai lain dulu lar..baru kita decide ekk.. n bla..bla..

perasan x..kalo lelaki..di ckp tak.. tak la..toksah ditanya lagi hehehe. apa pun ..aku bukan la nak kondem orang pompuan pon..ader pro n kon  la.. kekadang bila difikirkan..mmg unik alam rumah tangga nih..so sapa yang belum berkahwin..g la cari jodoh cepat2..hehehe..

3 comments:

My Little Diary said...

salam,
hehe betul3x.... hati pompuan ni bermacam2 lah... hati lelaki satu macam jer... :p

Makbed said...

nanti amik award kt blog makbed ekk..

http://blekros.blogspot.com/2010/11/award-my-blog-is-so-cantik-from-dot-dot.html

norzaiti said...

pompuan unik:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...