Anda ada masa 3 saat!

Haa..yang ni bukan la nak tiru program realiti mcm ASTRO tuh..ala..yang..Anda Ada Masa 60 saat tu la..hehe..

Ni aku nak citer n kongsi sket..ni palar psikologi yang ckp pon..korang perasan tak..biasanya skang ni..company2 akan kongsi bangunan kan..so biasanya..kita akan duduk bangunan yang sama tapi company yang berbeza.so kita selalu la nampak wajah yang sama tp kita tak kenal pon sapa dia..

so..pakar psikologi ckp..kalo kita kat dalam lift..or..dalam pengangkutan awan ker (bas, lrt..erl..etc) kita sebenarnya ada 3 saat sahaja sama ada kita/pihak yang satu lagi nak memulakan sesuatu conversation ..n kalo kita tak mula dalm jangka masa tu..maka conversation tu takkan bermula langsung.. detik 3 saat tu la menjadi titik mula sebenarnya..

Kalo korang x caya..cuba korang peratikan betul2..contoh la..kita tau yang dia tu duduk satu apartment ngan kita.mgkin x sama floor je laa.n selalu la..tgk muka dia kat tpt parking ker..or area dekat ngan apartment kita..n kebetulan kita naik satu lift ngan dia satu2 hat\ri tu..kalo kita tak mula dalam masa 1..2..3..saat tu..maka kita n dia dalam lift tu senyap je laa..smpai la tingkat yang kita nak berenti..tul tak..

Pendek kata..kalo rasa2 betul2 nak tegur seseorang tu..mulalah dalam masa 3 saat tu..InsyaAllah..berkesan kot..hehehe..

Comments

Bb Hussain said…
pernah masa belajar dulu naik train dr ipoh ke segamat..7 jam tu..tak bertegur sapa dgn org sebelah..tgk2 dia turun tmpt yg sama..tu lah..3 saat pertama di abaikan..hehe..

Popular posts from this blog

Kenapa dan Kesan Hempedu Di Buang - Based on True Story

Bila Waktu Mula dan Tamat Solat Sunat Dhuha

Masjid Berhampiran Stesen LRT/Monorel