Klik Klik

Monday, October 11, 2010

Selingan - Isu Bahasa Inggeris



5 comments:

Makbed said...

sinis dan betul

Danial Ikhwan Jaafar said...

heh, itu sahaja mampu kuucapkan.=P

tintasutra said...

salam ezzu. kekadang penat dengar orang dok debat mana lebih penting bi ke bm. sebeno benornyer, lebih banyak bahasa kita kuasai lebih tinggi martabat kita, tak kesahle bahasa ape. bayangkan semua penduduk malaysia boleh bercakap bm, bi, tamil dan cantonese. mesti meriahkan? tak leh nak kata mengata guna bahasa ibunda masing-masing. thanks for skodeng blog saya. welcome feedbacks to improve it. thanks bro!

Jo Qusary said...

Awesome comic strips! Magnifique!

Menguasai lebih drpd satu bahasa akan menguatkan kebolehan seseorang itu, kan? Bagusnya kalau manusia boleh memahami kesemua bahasa dlm dunia ni, tak akan ada sempadan dlm komunikasi dgn pengetahuan lagi antara Barat dan Timur. Juga Utara dan Selatan (?).

Ezzu Raza said...

Tq for the comments.

Tintasutra: Setuju gak, tapi kadang2 jgn sampai tersasar maksud ayat kita tu..malu la plak..hehe

Jo Qusairy : yup.. mengusai lebih satu bahasa mmg bagus..tp..kita kene ade pendirian gak..tgk jepon..takde la tergopoh gapah nak belajar bahasa lain.. org nak tahu ilmu dia kene belajar bahasa diaorang..dan terbukti pun..memartabatkan bahasa ibunda kita pun ada faedahnya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...