Klik Klik

Tuesday, October 5, 2010

Perlu Tahu ker?

Bila kes cerai ni dah bawak kat mahkamah..rasa mcm pesta memburukkan pasangan masing2..tmbah lagi kalo dah melibatkan artis2..dia tu bekas isteri penyanyi tu la..dia ni bekas suami pelakon tu la..kompem 1 malaya tau..yang baru pasal dia ni la..bekas laki dia bakal bergelar datuk tak lama lagi..

Walaupun kadang2 terpk juga mungkin dah strategi pemasaran media2 kat mesia ni..kalo citer pasal kontroversi ..keburukan..bende yang tak elok..tu lah yang melariskan jualan diaorang.nk salahkan diaorang ..yg kita g beli paper tu apasal..hehehe..tp kalo x tau rasa cam x up to date plak..segan plak..kang org ckp kita tak mengetahui perkembangan semasa plak dah..

tp perlu kita mengetahui seme tu?..apa terhina sgt ker kalo kita x ambil tahu..aku pon pelik jugak..tp kadang2 tu sampai nak tahu berapa nafkah dia kene bagi bulan2 kat bekas isteri dia..mcm kita dah "bogel"kan seme bende plak..aku rasa kita kene ubah sket2 la pasal isu2 mcm ni..tahu2 ala kadar sudah la..kalo kita tahu bape dia kene byr pon..x effect apa pun kat kita..kita sekdar ckp.."ooo..aaa...ye ke " jer..

baru-baru ni gak pasal hubungan anak sulung arwah sosilawati..pon terpampang kat muka depan akhbar tabloid kita..mcm tak kena jer..tgh polis dok sibuk2 mencari bukti ada plak selingan citer hubungan anak sulung dia ni plak..aku takde la nak dengki..ke apa ker..dah akhbar tu laku..rezeki diaorang takkan aku nak ckp jgn siar berita tu plak..

tp tu la..korang tak rasa ker..betapa besarnya kuasa media skang nih..mempengaruhi minda tu..aku bukan apa..kadang2 terlalu byk spekulasi..byk sgt version..jadilah FITNAH..tu pun cuba ko try test tanya org sekeliling ko pasal pembunuhan sosilawati..kompem..mcm2 version ada...ada kalo nye kita sendiri kena tapis sendirik maklumat..jgn ghairah sgt bercerita kat org kalo tak kompem citer tu betul..kan dah dapat dosa berangkai..nasihat ni pon utk diri aku sendiri gak..yerlah ..kita mesti ghairah kalo kita tahu dahulu dr org lain.. mcm budak2 dulu..cuba kalo kita yang tahu ader citer kartun baru kat TV..kompem kita bangga kann..lagi bangga kalo kita yang mula2 tgk citer tu..sama jer kan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...