Klik Klik

Friday, October 29, 2010

DOA

Kali ni nak berpesan-pesan sket..untuk aku dan juga pembaca semua..Soalan : Lepas solat , kita ada amik masa untuk berdoa x??

Aku tergerak nak tulis entri ni sbb aku merasakan tanggungjawab aku untuk sama2 bg nasihat..td lepas solat jumaat..berapa ramai meninggalkan masjid tanpa membaca doa..dulu aku pun macam tu..mcm cepat2 jer nak kuar masjid...tp kadang2 tu takde apa nak kejar punn..

Cuba la kita pk2 balik..apa sangat kita nak kejar tu. takut jalan jem..takut kereta kita block kereta orang??.betul ker kita ni dah cukup bagus sampai tak perlu nak mintak pertolongan dari Allah..

Aku memerhatikan mmg ramai org yang tinggalkan ruang solat tanpa doa..pada aku.. kalu tak sempat nak baca follow imam..tadahla tangan kita..baca doa kita sendirik..aku rasa kita mmg sama2 lemah..sering lalai..

So lepas ni..sama2 la amik masa sket berdoa..tak rugikann.. 

8 comments:

abu muaz said...

salam kenal.

Mardhiah said...

doa itu merupakan kekuatan rohani, bila kita meletakkan harapan kepada Yang Maha Kuasa... Tapi tu la, time sedih or susah je teringat nk berdoa... =[

tengkorakemas said...

doa kena banyak2...sebab bukan sekali berdoa Allah akan makbulkan..ramai yg ambil mudah utk tidak berdoa..

Pala Maldini said...

aku selalu doa sendiri je.. betul juga la, ntah apa yang aku kejarkan bila keluar awal.. emmm

BLADE EDGE said...

salam...

slalunya mcm tu la...pi mana2 pun sama jer. asal lps solat jemaah jer lesap..tak dan nak baca doa..walhal xde la lama pun..mmg xde benda sgt nak dikejar pun...dunia jer semua tu...

xsalah kalo duduk sekejap lepas berjemaah tu berwirid dan berdoa skali..biar la blk bersama dgn jemaah2 lain. at least kita eratkan silaturrahim secara tak langsung...

Jo Qusary said...

saya berdoa semoga Tuan Rezzu sihat walafiat selalu... salam

Lelaki Ini said...

betul2 doa lew dulu kan???

Ezzu Raza said...

Tu la pasal..kang dah jumpa yang seangkatan.hehehe. Mr. Pala Maldini..pasni kita kena tunggu baca doa ngan imam sekalik..takde ende nak kejar pon..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...