Camana nak bg tak boring dengan hp yang sedia ada?

Sekaramg ni dah byk sgt hp kat pasaran..yang canggih n macam2 lagik..tp korang pernah terpk x kalo kita dah ada hp yang ada kamera 3.2MP , ada wi fi..ada 3G..perlukah kita nk tukar hp kita..walaupon br pkai dlm setahun..aku tak kata kita tak bole tukar..tp pengalaman aku lar..belum kita optimum kn penggunaan hp tu kita dh sibuk nk trade in..tul x..? syarikat hp kompemla keluar hp baru setiap bulan or setiap tahum..yerlah itu bisnes diaorang.. aku rasa la mgkin ada cara yang boleh kita rasa yang hp kita tu still bole maintain or up to date compare dgn hp baru yang kat pasaran...antara nya...


  1. Pastikan kita sentiasa update hp kita..pengalaman aku..hp nokia (yg ada 3G/Wifi or yang seangkatan dgn XpressMusic la) kalo kita update..byk feature baru yang bole kita pakai..
  2. Cari aplication baru dalam OVI (Nokia) ..byk game or application br yang bole kita dload secara free dlm OVI ni..ala..cari warung mamah yg ada wifi..beli teh ais segelas..dload la pa yg patut..
  3. Feature original yang sedia ada tu kita pakai x..mcm to-do note ker memo ker..pastikan pakai la..bkn nak menunjuk nunjuk..tp kalo kita x pakai..kita kurang la menghargai hp kita tu..balik2 sms n kol..hp biasa pn bole pakai..
  4. kalo korang mmg dah pakai intenet kt hp tu..apa kata dload Opera Mobile..aku rasa ni software yg bagus..senang nk loading apa jua website..n plg penting cepat la.. 


Aku rasa ni antara easy step yang bole kita amik la..kalo x ...kita akan asyik rambang mata je tgh hp baru..ingat kita perlu bijak bezakan kemahuan atau keperluan..adios..

Comments

My MiRa said…
mira ngan hp tak selALU BERSAMA...HEHEEE thats why mira tak kesah sangt pasal hp ni
Lida Rahim said…
ye btoi sangat2.. tp saya totap nak iphone 4... hik hik hik

Dpt Penerbangan & Penginapan 3D2N Percuma ke Sibu
Ezzu Raza said…
To Mira : Aik..x selalu bersama hp..jarang didengar tuh.. hehehe..

To Axelida : iphone mmg la menggugat nafsu!!

Popular posts from this blog

Kenapa dan Kesan Hempedu Di Buang - Based on True Story

Bila Waktu Mula dan Tamat Solat Sunat Dhuha

Masjid Berhampiran Stesen LRT/Monorel