Terlampau sayang !!???

BERSALAH...Mohd Fazli dihukum gantung sampai mati.


Bila membaca myMetro ..aku terkejut dgn kenyataan ibu kanak-kanak itu, Siti Nurhanim Aziz, 25:

“Saya tak pernah marahkan dia (Mohd Fazli) sebab dia terlampau sayangkan anak saya, maka saya amat menyayanginya,” katanya ketika ditemui di luar mahkamah. Malah, sebelum Mohd Fazli digari semula untuk dibawa ke penjara, dia dilihat sempat mencium pipi Siti Nurhanim.



Apatah lagi perbuatan si pembunuh seperti yang diterangkan oleh hakim Datuk Wira Mohtarudin Baki adalah seperti berikut :

“Perbuatan menutup pintu teksi sehingga terkena kepala mangsa, memijak perut dengan but bola dan menyepak kanak-kanak itu tidak dapat diterima sebagai tidak berniat,”
 
walaupun dalam islam memanglah kita dinasihatkan bermaafan..kenyataan ibu si mati ni amat mengelirukan..walau apa pun alasan..lalok ker..mabok ker..aku rasa keputusan mahkamah itu sudah setimpal dengan perbuatan..kalo sayang sekali macam mana lelaki tu..tak payah la nak buat kenyataan kontroversi sebegini..simpan dalam hati..redha cukup la..
 
Semoga roh Syafiah Humaira Sahari, 4 di cucuri rahmatNya..Amin..

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa dan Kesan Hempedu Di Buang - Based on True Story

Bila Waktu Mula dan Tamat Solat Sunat Dhuha

Masjid Berhampiran Stesen LRT/Monorel