Jel Setahun.. Memadai ke??


Hari ni tetiba ..aku terpanggil nak mengulas laporan-laporan sensasi akhbar utama .. walaupun aku bukan la orang yang berada di tempat yang betul untuk mengkritik..tambahan pula ilmu tentang hukuman-hukuman mahkamah ni terlalu sukar bagi aku untuk mentafsirkannya..

Cuma aku rasa hukuman jel setahun tak setimpal dengan perbuatannya.. apatah lagi ada mangsa yang maut akibat perbuatan itu..

apa jua alasan..rasanya tak dapat diterima oleh mana2 pihak2 pun..kalo ikut statement dalam utusan online..

"Dalam kejadian yang berlaku pada 22 Ogos lalu, anak tunggal tertuduh, Khairul Ariff, 6, maut selepas tercampak dan melambung ke atas pokok sejauh kira-kira 15 meter akibat letupan yang kuat.

Letupan dahsyat itu mengakibatkan mayat kanak-kanak malang itu terlekat di celah dahan pokok berhampiran rumah tersebut selain sebahagian kepalanya berkecai."

Pendapat peribadi aku setahun tak cukup..percaya lah..selepas keluar dari jel..minta pihak polis buat pemantauan lagi pada bulan ramadhan yang berikutnya..ada lagi tak kelibat mercun dirumahnya !!???...

Biarlah ada sedikit perasaan syak wasangka yang baik..supaya nyawa yang tak berdosa akan melayang begitu sahaja...

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa dan Kesan Hempedu Di Buang - Based on True Story

Bila Waktu Mula dan Tamat Solat Sunat Dhuha

Masjid Berhampiran Stesen LRT/Monorel